Uşak'ta İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından bir gıda deposunda denetim gerçekleştirildi. Denetimlerde depoda bulunan ürünler tek tek incelendi ve insan sağlığını tehlikeye düşürebilecek ürünler tespit edildi.
Bozuk ürünler ele geçirildi
Yapılan incelemelerde son kullanma tarihi geçmiş ve bozuk olduğu belirlenen 29 ton çikolata ile 1 ton 600 kilogram konserve ürünü ele geçirildi. Ekipler, insan sağlığını tehlikeye düşürebilecek ürünlere el koydu.
Son kullanma tarihi geçmiş ya da uygun koşullarda saklanmamış gıdalar, gıda kaynaklı zehirlenmeler başta olmak üzere ciddi sağlık risklerine yol açabiliyor. Bu nedenle Tarım ve Orman Bakanlığı ekipleri, üretim ve depolama tesislerinde düzenli denetimler gerçekleştirerek piyasaya sürülen ürünlerin güvenliğini gözetiyor. Tüketicilerin de aldıkları ürünlerin son kullanma tarihini ve ambalaj bütünlüğünü kontrol etmeleri öneriliyor.
Şüpheliler hakkında işlem
Operasyon kapsamında gözaltına alınan Ö.Ö. (53) ile K.Ö. (47), emniyetteki işlemlerinin ardından serbest bırakıldı. Şüpheliler hakkında 'bozulmuş ve değiştirilmiş gıda ve ilaçların ticareti' suçundan adli işlem başlatıldığı bildirildi.
Yetkililer, ele geçirilen bozuk gıda ürünlerinin imha edileceğini açıkladı. Bu tür operasyonlar, halk sağlığını korumaya yönelik denetim mekanizmasının bir parçası olarak değerlendiriliyor ve benzer ihlallerin caydırılması amaçlanıyor.